Analysis of Teacher Training in Hybrid Teaching and Student Diversity
Analysis of Teacher Training in Hybrid Teaching and Student Diversity
DOI:
https://doi.org/10.51473/rcmos.v2i2.2022.1423Keywords:
Hybrid teaching; Teacher training; Student diversity; Educational technologies; Inclusion.Abstract
Hybrid learning, understood as the integration of in-person and digital activities in the learning process, has established itself as an irreversible trend in contemporary education. Its implementation in public and private schools requires not only technological infrastructure but, above all, adequate teacher preparation to deal with an increasingly diverse student population. This article analyzes how teacher training can be improved to incorporate hybrid pedagogical practices, considering the impact of this model on serving different student profiles. The research discusses public policies, active methodologies, structural challenges, and successful experiences, with a focus on strengthening educational equity through technological innovation.
Downloads
References
BACICH, L.; TANZI NETO, A.; TREVISANI, F. M. (org.). Ensino híbrido: personalização e tecnologia na educação. Porto Alegre: Penso, 2015.
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular (BNCC). Brasília: MEC, 2017.
CHRISTENSEN, C. M.; HORN, M. B.; STAKER, H. Ensino híbrido: uma inovação disruptiva? Uma introdução à teoria dos híbridos. Porto Alegre: Penso, 2013.
HORN, M. B.; STAKER, H. Blended: usando a inovação disruptiva para aprimorar a educação. Porto Alegre: Penso, 2015.
MORAN, J. M. Metodologias ativas para uma aprendizagem mais profunda. São Paulo: Papirus, 2018.
SANTOS, E.; BORGES, M. K. Formação de professores e inovação pedagógica: o papel das tecnologias digitais no ensino híbrido. Revista Brasileira de Educação, Rio de Janeiro, v. 23, n. 72, p. 45-62, 2018.
VALENTE, J. A. Ensino híbrido: desafios e oportunidades para a escola do futuro. Campinas: UNICAMP, 2019.
VIEIRA, A.; PIMENTA, S. G. A formação de professores e os desafios da diversidade: reflexões sobre o ensino híbrido. Educação & Sociedade, Campinas, v. 42, n. 154, p. 1-20, 2021.
Downloads
Additional Files
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 Layane Lima Dill Pereira (Autor)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.




