Analysis of Teacher Training in Hybrid Teaching and Student Diversity

Analysis of Teacher Training in Hybrid Teaching and Student Diversity

Authors

  • Layane Lima Dill Pereira Author

DOI:

https://doi.org/10.51473/rcmos.v2i2.2022.1423

Keywords:

Hybrid teaching; Teacher training; Student diversity; Educational technologies; Inclusion.

Abstract

Hybrid learning, understood as the integration of in-person and digital activities in the learning process, has established itself as an irreversible trend in contemporary education. Its implementation in public and private schools requires not only technological infrastructure but, above all, adequate teacher preparation to deal with an increasingly diverse student population. This article analyzes how teacher training can be improved to incorporate hybrid pedagogical practices, considering the impact of this model on serving different student profiles. The research discusses public policies, active methodologies, structural challenges, and successful experiences, with a focus on strengthening educational equity through technological innovation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Layane Lima Dill Pereira

    • Formada em Letras, pelo Centro Técnico Educacional Superior do Oeste Paranaense
    • Pós-graduada em Literatura Infantil, pela Faculdade São Braz
    • Pós-graduada em Educação Especial - Atendimento às Necessidades Especiais, pelas
    Faculdades Integradas do Vale do Ivaí.
    • Pós-graduada em Educação Infantil, Pela Faculdade de Pinhais 

References

BACICH, L.; TANZI NETO, A.; TREVISANI, F. M. (org.). Ensino híbrido: personalização e tecnologia na educação. Porto Alegre: Penso, 2015.

BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular (BNCC). Brasília: MEC, 2017.

CHRISTENSEN, C. M.; HORN, M. B.; STAKER, H. Ensino híbrido: uma inovação disruptiva? Uma introdução à teoria dos híbridos. Porto Alegre: Penso, 2013.

HORN, M. B.; STAKER, H. Blended: usando a inovação disruptiva para aprimorar a educação. Porto Alegre: Penso, 2015.

MORAN, J. M. Metodologias ativas para uma aprendizagem mais profunda. São Paulo: Papirus, 2018.

SANTOS, E.; BORGES, M. K. Formação de professores e inovação pedagógica: o papel das tecnologias digitais no ensino híbrido. Revista Brasileira de Educação, Rio de Janeiro, v. 23, n. 72, p. 45-62, 2018.

VALENTE, J. A. Ensino híbrido: desafios e oportunidades para a escola do futuro. Campinas: UNICAMP, 2019.

VIEIRA, A.; PIMENTA, S. G. A formação de professores e os desafios da diversidade: reflexões sobre o ensino híbrido. Educação & Sociedade, Campinas, v. 42, n. 154, p. 1-20, 2021.

Published

2022-11-06

How to Cite

PEREIRA, Layane Lima Dill. Analysis of Teacher Training in Hybrid Teaching and Student Diversity: Analysis of Teacher Training in Hybrid Teaching and Student Diversity. Multidisciplinary Scientific Journal The Knowledge, Brasil, v. 2, n. 2, 2022. DOI: 10.51473/rcmos.v2i2.2022.1423. Disponível em: https://submissoesrevistarcmos.com.br/rcmos/article/view/1423. Acesso em: 18 nov. 2025.