The Importance of Maintaining Quality Standards in Public Service Delivery
The Importance of Maintaining Quality Standards in Public Service Delivery
DOI:
https://doi.org/10.51473/rcmos.v1i1.2025.1092Keywords:
Quality Standards in Service DeliveryAbstract
The aim of this study was to present a brief historical overview of developments in public administration over the years, highlighting how service quality has become a
fundamental tool for achieving both organizational and citizen-related goals.
Downloads
References
CARPINETTI, Luiz Cesar Ribeiro. Gestão da qualidade: conceitos e técnicas. 2. ed. São Paulo:
Atlas, 2008.
CHIAVENATO, Idalberto. Introdução à teoria geral da administração: uma visão abrangente
da moderna
administração das organizações. 7. ed. Rio de Janeiro: Elsevier, 2005.
COUTINHO, Marcelo. A Inovação a serviço da qualidade. In: PALUDO, Adriana. Gestão
Pública de
Qualidade: teoria e prática no serviço público brasileiro. Brasília: Enap, 2016.
FADEL, Marianella; REGIS FILHO, Otávio. Qualidade e cidadania no serviço público. In:
PALUDO,
Adriana. Gestão Pública de Qualidade: teoria e prática no serviço público brasileiro. Brasília:
Enap, 2016.
LOIGRADES, Lima; SANCHEZ, Fábio. Melhoria dos serviços públicos e satisfação do
cidadão. In:
PALUDO, Adriana. Gestão Pública de Qualidade: teoria e prática no serviço público brasileiro.
Brasília:
Enap, 2016.
PALUDO, Adriana. Gestão Pública de Qualidade: teoria e prática no serviço público brasileiro.
Brasília:
Enap, 2016.
SCHERMERHORN, John R. Introdução à administração. 8. ed. Rio de Janeiro: LTC, 2007.
VITAL, José. A qualidade nos serviços públicos. In: PALUDO, Adriana. Gestão Pública de
Qualidade: teoria
e prática no serviço público brasileiro. Brasília: Enap, 2016.
Downloads
Additional Files
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2025 Célia Alves Dias (Autor)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.