Logistics operations management: analysis and discussion of challenges for companies today to reconcile logistics operations and effective customer service
Logistics operations management: analysis and discussion of challenges for companies today to reconcile logistics operations and effective customer service
DOI:
https://doi.org/10.51473/rcmos.v1i1.2025.811Keywords:
Logistics, Supply Chain Management (SCM), Customer ExperienceAbstract
The transformations in consumer consumption patterns have made it necessary for companies to adapt to this scenario, especially with regard to structuring an assertive and effective logistics network. Therefore, this article sought to present and discuss the main trends and practices adopted by the logistics sector in the post-pandemic context, as a consequence of changes in consumer profiles and the growing focus on offering consumer experiences that satisfy and retain customers, enabling business sustainability.
Downloads
References
BALLOU, Ronald H. Gerenciamento da cadeia de suprimentos/logística empresarial. 5ª ed. Porto Alegre: Bookman, 2007.
BOWERSOX, Donald J. et al. Gestão Logística da Cadeia de Suprimentos. 4ª ed. Porto Alegre: AMGH, 2014.
LUCIO, Amanda. Mais da metade dos brasileiros têm preferência por compras online. Eccomerce Brasil, 14 de set. de 2023. Disponível em: <https://www.ecommercebrasil.com.br/noticias/mais-da-metade-dos-brasileiros-tem-preferencia-por-compras-online> Acesso em: 06 de out. de 2024.
MUNIZ, Antônio, et al. Jornada da Experiência do Cliente: unindo práticas e metodologias da cultura customer centric para alcançar crescimento e geração de resultados com foco no cliente. Rio de Janeiro: Brasport, 2022.
Pesquisa CNT de Rodovias 2023 reforça a importância de maior investimento na malha rodoviária. Agência CNT Transporte Atual, 2023. Disponível em: <http://www.cnt.org.br/agencia-cnt/pesquisa-cnt-de-rodovias-2023-refora-a-importancia-de-maior-investimento-na-malha-rodoviria> Acesso em: 06 de out. de 2024.
Reclamações de compras online: de 2019 para 2021, o aumento das queixas feitas no Procon-SP foi de 653%. Procon – SP, 11 de abr. de 2022. Disponível em: <https://www.procon.sp.gov.br/reclamacoes-de-compras-online/> Acesso em: 06 de out. de 2024.
RA Trust XP 2021: veja a pesquisa exclusiva sobre e-commerce feita para o evento. 7 de ou. de 2021. Blog Reclame Aqui, 07 de out. de 2021. Disponível em: <https://blog.reclameaqui.com.br/veja-pesquisa-exclusiva-sobre-e-commerce-feita-para-o-ra-trust-xp-2021/> Acesso em 06 de out. de 2024.
VERGARA, Sylvia. Métodos de pesquisa em administração. 6ª ed. São Paulo: Atlas, 2015.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2025 Gilberto Antônio da Cruz (Autor/in)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.